Mažieji istorijų kūrėjai savo elgesį, jausmus ir norus greičiausiai išmoksta valdyti tik juos motyvuojančioje ir malonioje veikloje – žaidime. Net neabejojame, jog vaikai žaidžia visuose darželiuose, tačiau čia žaidžiame tikslingai nukreipiant vaikų pastangas konkrečių įgūdžių lavinimui.
Mūsų lobis – naratyvinis žaidimas. Tai vaizduote paremtas kolektyvinis vaidmenų žaidimas, kurio metu vaikai su kartu žaidžiančiu, specialių žinių turinčiu, pedagogu kuria bendrą siužetą. Istorija tampa puikiu tarpininku perteikiant vaikams gyvenimo reiškinius ir jų prasmes. Skirtingai nei įprastas žaidimas, naratyvinis turi aiškius bruožus, kurie ir padeda ugdymo kelionėje.
Naratyvinis žaidimas yra socialinė veikla (privalo turėti du ir daugiau dalyvių), vykstanti įsivaizduojamoje erdvėje. Tai kūrybiškas ir nestereotipinis (pavyzdžiui, gelbėjame sudegusius triušiukų namus) užsiėmimas, besiplėtojantis laike, keliantis iššūkių ir besiremiantis konkrečiu siužetu. Labai svarbu, jog žaidimo herojai interpretuoja, improvizuoja ir perkuria įvykius savaip – čia svarbiausia tampa paties vaiko asmeninis požiūris.
Šie žaidimai padeda lavinti svarbius bendruosius gebėjimus ateities kartoms: kūrybiškumą, motyvaciją, vaizduotę, valią, norų ir jausmų valdymą. Įvaldę žaidimo istorijų formatą vaikai patys išmoksta pasakoti, reikšti savo mintis ir pasaulėžiūrą.