Ugdymo filosofija

Auginame asmenybes

Pirmiausia ugdome asmenybes, o ne akademinių žinių čempionus. Mes tikime, jog viskam savas laikas, o ankstyvoji vaikų raida turėtų būti paremta pagrindinių jų socialinių įgūdžių lavinimu, o akademinės žinios diegiamos vėliau.

Naujausi tyrimai atskleidžia, jog ankstyvas akademinis ugdymas veikia trumpai, o jo nauda svarstytina, nes įgyti gebėjimai per 1-3 metus suprastėja arba išnyksta. Tad vaikai išmoksta anksti skaityti, rašyti ir pan., bet neišmoksta būtinųjų bendravimo, bendradarbiavimo ir elgesio normų. Mūsų siekis šią tendenciją pakeisti.

Ugdome gebėjimą valdyti save

Naratyvinis žaidimas padeda vaikams valdyti dėmesį, emocijas ir vaizduote paremtą mąstymą. Vaidmenų žaidime vaikai reguliuoja vienas kito elgesį kontroliuodami, ar yra laikomasi taisyklių. Tokiu būdu vaikai „treniruojasi“ elgtis ne taip, kaip nori, o taip, kaip reikalauja vaidmuo ir žaidybinė situacija.

Žaidime kuriami siužetai moko vaikus pasinerti į įsivaizduojamų žmonių mintis ir jausmus, peržengti kasdienybės ribas, išgyventi kilnius žmogiškus siekius ir herojiškus poelgius. Taip žaidimas nutiesia kelią į kūrybišką vaizduotę, valingą savo jausmų ir lūkesčių valdymą, empatiją kitų žmonių emocijoms.

Vaikams vystant istoriją ir įsijaučiant į prasmingą žaidimą tampa svarbiau pačios idėjos, o ne žaislai, taip pat vaikai koncentruojasi į santykius tarp žmonių, o ne tarp žaislų. Taip jie išmoksta valdyti savo emocijas, jausmus, lūkesčius, kad atliktų užduotį. Tai svarbus pamatas tolimesnei vaiko raidai, kai gyvenime taps svarbu suprasti savo galimybes ir pareigas.

Ne veltui Vygotsky (1933) teigė: „Žaidime vaikas pranoksta pats save“

Gyvenimo įgūdžiai, kuriuos vaikai geriausiai įgyja žaisdami naratyvinius žaidimus, tampa ugdymo pagrindu. Istorijos, kurias žaidžiame „Istorijų namuose“, virsta gebėjimais visam gyvenimui.

Registruotis